توطئه بزرگ اســرا ئــیـــل - بـوی خـوش ظـهـور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توطئه بزرگ اســرا ئــیـــل - بـوی خـوش ظـهـور

خانه |صفحه ی مشخصات | پست الکترونیک

توطئه بزرگ اســرا ئــیـــل

با سلام به همه دوستان و آرزوی قبولی طاعات و عبادت های شما در این ماه مبارک

نظر به اینکه روز قدس را پشت سر گذراندیم یک موضوعی نظر من را به خودش جلب کرد و اون اینکه بیشتر افراد بنا به تبلیغات زیاد صهیونیست قبه الصخره را به جای مسجدالاقصی (قبله اولین مسلمین)در تصاویر باهم اشتباه می گیرند.

حال به بررسی این قضیه ادامه می دهم

 

توطئه بزرگ اسرائــیـل

تصویر بالا به خوبی ایت قضیه را برای شما روشن میکند

حال یک سوال برای شما پیش می آید که چرا اسرائیل  می خواهد قبه الصخره را به جای مسجد الاقصی معرفی کند؟

صهیونیستها همواره کوشیده اند تا با معرفی قبة الصخره (با گنبد طلایی) به جای مسجدالاقصی توجه مسلمانان از این مسجد که قبله اول آنها بوده را منحرف و زمینه را برای ویران کردن مسجد و ساختن معبد موهوم سلیمان به جای آن فراهم کنند.

حرم شریف محدوده‌ ای است در گوشه شرقی بیت المقدس که مسجد الاقصی و قبة الصخره در آن قرار دارند. آنچه را که امروز مسجدالاقصی می‌خوانند در ناحیه جنوبی حرم قرار دارد. به بقیه حرم نیز صحن مسجدالاقصی گفته می‌شود.  مورخان قدیم هم هنگامی که از مسجدالاقصی نام می‌برند، مقصود اکثر آنها تمام حرم است.

 

مسجدالاقصی برخلاف زمین شهر، زمینی هموار و مسطح دارد. چهار طرف آن را دیوار کشیده‌اند و مقامها، محرابها و قبه‌های بسیاری در آن وجود دارد که بسیاری از آنها منتسب به پیامبران است. ارتفاع حرم نسبت به اطراف آن بیشتر است و گفته می شود این بلندی بر قله کوه "موریا" در شهر قدیمی قدس قرار داشت و سلیمان قله را مسطح کرد .

 

سنگ بنای اولیه آنچه در وسط حرم قرار دارد و امروزه قبة ‌الصخره نامیده می‌شود در دوره عبدالملک خلیفه اموی گذاشته شده است. این چنین که عبدالله بن زبیر که علاقه داشت خلیفه شود بر حجاز مسلط شد. چندی گذشت عبدالملک مردم شام را از حج بازداشت. به فکر این افتاد که موقتا جایگزینی برای حج درست کند و این حدیث نبوی را برایشان خواند که «لاتشد الرحال الا تلاثه مساجد، المسجدالاحرام، و هذا مسجدی و المسجد الاقصی». سپس قبه ‌ای بالای صخره روی یک هشت ضلعی درست کرد که اینک از آن قبة الصخره یاد می شود.

 

فاصله مسجدالاقصی و قبة الصخره حدود 150 متر است.  حرم شریف شامل مسجدالاقصی، قبة الصخره با گنبد طلایی، صحن‌ها و ساختمانهای پیرامون آن به مساحت 14 هکتار می رسد و 14 دروازه از جمله درهای اسباط،حطه، شرف‌الانبیا، ناظر، نو، قطانین، مطهره، سلسله، مغربیان و دروازه طلایی، اتاق‌های متعدد، 8 چاه در صحن قبة الصخره و 17 چاه در حیاط مسجد الاقصی و جمعاً 4 گلدسته از جمله آثار این بخش است.  گفته می شود که مسجدالاقصی از روزهای آغازین زمین و از زمان خلقت آدم بنا شده است و قدمتی بسیار طولانی دارد.

 

 صهیونیستها از همان آغاز این افسانه را ترویج کردند که مسجد بر روی معبد قدیمی یهودی موسوم به " هیکل سلیمان" ساخته شده است و از این رو گروهی از صهیونیستهای افراطی اعلام کردند که برای بازسازی هیکل سلیمان باید مسجدالاقصی ویران شود. از این رو طی 40 سال که از اشغال قدس می گذرد تلاشهایی مبنی بر تخریب مسجدالاقصی و نصب هیکل موهوم در حال انجام است

.

 

حال که این قضیه برایتان روشن شد لطفا نظرتون را در این مورد بیان کنید


نوشته شده توسط محمد شولایی در چهارشنبه 86/7/18 و ساعت 10:3 عصر | نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
توطئه بزرگ اســرا ئــیـــل - بـوی خـوش ظـهـور
محمد شولایی
مولای مهربان غزل های من ،سلام* سمت زلال اشک های من آقای من، سلام* ما بی حضور سبز تو، اینجا غریبه ایم * دستی، سری تکان بده،آقای من سلام
لینک به وبلاگ
منوی اصلی
 RSS 
صفحه نخست
پست الکترونیک
صفحه ی مشخصات
خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
فهرست موضوعی یادداشت ها

دل نوشته های پیشین

آمار وبلاگ
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 20
مجموع بازدیدها : 186221
یاران آشنا
پر پرواز
نور
طراحی وب سایت download دانلود .بازی. تم.موبایل.نرم افزار.کرک.کد
کلام دل
گل نرگس
صمیمانه ها(یک دعای متفاوت)
پهلوان خورشید
شمیم بهشت
آسمانی (حتما یک سری بزن)
چشم دل
یا صاحب العصر و الزمان
مذهب عشق

منتظران دوست































خبر نامه
 
وضعیت من در یاهو
یــــاهـو

صلواتی بر محمدوآل پاکش

موسیقی وبلاگ
ذکر ایام هفته
سخنی گهربار از رسول مهربانیها
رتبه سایت در گوگل
PageRank
تقویم روز
مترجم وبلاگ
وضعیت من در یاهو
خطاطی کن
خطاطی نستعلیق آنلاین
فال حافظ بگیر
نمایش وضعیت آب و هوا
شناسایی وضعیت دوستان در یاهو
جستجو در وبلاگ
montazerezohour.ParsiBlog.com اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان